Tuesday, February 13, 2007


Blockhead
Music By Cavelight
Ninja Tune, 2004

http://www.ninjatune.net/blockhead/

Dziwna sprawa. W zasadzie trudno mi było przekonać sie do
takiej muzyki. Mało tu żywych instrumentów tylko same
sample i wszystko jakoś takpozlepiane. Blockhead to jeden 
z pierwszych artystów ze stajni Ninja Tune z jakim miałem 
do czynienia i jak to w takich takich zespołach bywa za
wszystko odpowiedzialny jest jeden człowiek Tony Simon, wcześniej zajmujący sie produkcją hiphopowych 
kapel jak Aesop Rock.

Pierwsze dźwięki albumu mogą być znajome niektórym osobom,
gdyż bitbox i słowo powtarzane (Popatrz) mają swoje źródło w
Kinematografii Paktofoniki. W sumie nic dziwnego skoro tyle polaków
dotarło na wyspy to nasza muzyka w końcu musi tam mieć też
odbiorców. Cała płyta jest bardzo melanchinijna i dobrze sie 
przy niej zasypia lub robi w nocy różne inne śpiące rzeczy.
Najlepsiejszym kwałkiem na płycie i najbardziej reprezentatwynym 
jest Insomniac Olympics wykorzystujący klasyczny motyw
Fanfare for the Common Man z którego skorzystali wcześniej tacy 
artyści jak Emerson, Lake & Palmer, czy Rolling Stones
 
Płyta ciekawa, niektóre fragmenty nadawały by sie do wykorzystnia
w niejednej produkcji filmowej. Jak ktoś nie zna nic z Ninja Tune,
to ta płyta jest napewno jedną z pierwszy po jakie może sięgnąć.

4/5

2 comments:

ledzio said...

Świetna płyta;) Bardzo dobry debiut. Szkoda, że druga jego płyta jest taka sobie;/ A co do sampla to jego historia jest taka "Mój przyjaciel ma dziewczynę Polkę w Brooklynie i ona dała mu te płytę. Puścił mi ją i bardzo mi się spodobał bitbox i w ogólnie cały kawałek, stwierdziłem, że pasuje. Tłumaczyli mi znaczenie tego słowa, ale zapomniałem, co oznacza." (wypowiedź Blockheada dla Diggin) A i Aesop Rock to jeden MC a nie kapela;)(przepraszam, że się tak paskudnie czepiam:()

junkhead said...

no dobra.. co do Aesop Rock no to racja.. zrobiłem złe rozpoznanie ;) thx za poprawke :)